Сайтът на гражданското общество

baraban.bg

Мнения

Охридското езеро стана символ на трагедия

O_ezero

Корабче се обърна в Охридското езеро, българи се удавиха. Македонски министър депозира оставката си. Българският туроператор, който е организирал екскурзията и е включил разходка със 85-годишен кораб, за да плати по-евтино и да остане по-голяма печалба ще признае ли вина? Сигурно е имал договор с фирмата-собственик на корабчето и сигурно документите са в ред. Българите могат да се возят на грохнали возила – били те корабчета, автобуси (като този дето уби хора на Бакаджика край Ямбол), трамваи или тролеи. Щом българската държава може да ни вози на такива возила, защо македонският собственик да не може? И защо да не иска да товари двойно повече хора.

 

Посещения: 2839

Портрет на българския ПОЛИЦАЙ

policai1Преди само четири месеца време БАРАБАН публикува този „портрет” на българския полицай. Тогава много хора се включиха с постинги, за да го допълнят. Явно тази фигура - на полицая - ако не знакова, то доста вълнува българина. "В 14-милионен Ню Йорк за реда се грижат 52 000 полицаи, а в 7-милионна България 63 000 полицаи не могат да се преборят с престъпността", беше казал тогава Минчо Спасов, депутат и председател на парламентарната комисия по вътрешна сигурност и ред. И предложи да се съкратят една трета от полицаите, което му донесе доста нелицеприятни подмятания. Сега министър на вътрешните работи не е Миков, а Цветанов, председател на парламентарната комисия не е Спасов, а Анастасов. И полицаите, според новия министър, след малко съкращения, вече са 53 000. Въпреки това, реформите предстоят. Българската полиция не се радва на обществена подкрепа, показва и последният анализ на Центъра за изследване на демокрацията. А работна група ще пише цялостна концепция за ред и сигурност. Къде в нея е мястото и каква е ролята на редовия полицай – в много държави блюстител на реда и закона и гарант за сигурността на гражданите на улицата? Тези дни жители на Сливен се оплакаха, че събиращите се около параклиса „Св. Княз Борис” проститутки и техните сутеньори тормозят целия им квартал. Наскоро от РДВР се бяха похвалили, че са разгонили това свърталище, но след показната акция нещата постепенно се върнаха към старото си положение, при отчайващата липса на жив полицай на километър наоколо. Затова публикуваме отново портрета на българския полицай, заедно с някои от постингите към него. Вие добавете новите щрихи.

Кадровия български полицай е:

•Дебел, с шкембе.

•Горното означава, че ризата му обикновено е извадена от колана и стърчи или виси изотзад.

•Люпи семки.

•Говори на диалект или употребява жаргон.

•Гледа безизразно.

•Никога не се разхожда по градските улици – обяснява го с липсата на бензин.

•Горното обяснение за него звучи правдоподобно, защото той изкарва работното си време в колата, където пуши или закусва.

•Изхвърля мазните хартийки през прозореца на полицейския автомобил.

•Подхожда към гражданите избирателно.

•Когато е в положение да взема, взема и от едните, и от другите.

Моля, допълнете списъка.

Посещения: 3466

Информация за пътниците? Я стига глезотии...

VLAKОще в 70-те години на ХІХ век, т.е. в годините на не най-късния социализъм, тръгна експрес „Сините камъни”, после наречен „Чайка” ... та до днешния ускорен влак. Когато разказвам спомени, че някога си с влак от Сливен до София се пътуваше за три и половина часа, някои не ми вярват. Хич няма да ми повярват ако прибавя, че при приближаването на всяка гара, глас от радиоточка обявяваше след колко минути ще спрем, изброяваше забележителностите на конкретното селище и допълваше времето на престоя. Макар и рядко, но ако се случеше, същият глас информираше: „Влакът спря не по разписание”.

   Трийсет години по-късно пътници от няколко влака – бързи и пътнически – седят седем часа през нощта някъде между Бургас и София, гледат как железничари пият кафе на гара Белово или някъде там и като не знаят какво става, питат медиите. Причината този път беше в автомобилна, а не в жп катастрофа, но реакцията на жепейците беше също толкова неадекватна, каквато е бивала и при инциденти с влакове.

Посещения: 2702

Подкатегории

baraban.bg ©

Top Desktop version