Михаил Любосердов: Ако до няколко години българските плодове и зеленчуци не се върнат на руския пазар, никой няма да ги помни

baraban.bg

Михаил Любосердов: Ако до няколко години българските плодове и зеленчуци не се върнат на руския пазар, никой няма да ги помни

 Luboserdov                                      Михаил Любосердов е съветник в посолството на Русия в България и представител на Министерството на селското стопанство на Руската федерация. Руското земеделско ведомство е решило, че има нужда от свой представител тук, заради новите взаимоотношения, възникнали с приемането на Българие в Европейския съюз. Една от задачите на министерството е да разучи новите условия и да ги представи пред руските инвеститори, както и да създаде условия на българските производители свободно да работят на руския пазар. Има големи възможности за износ на българска продукция, въпрос на организация от страна на износителите е, смята Михаил Любосердов. Ето какво още каза той за БАРАБАН.

 

- За съжаление, трябва да кажа, че отдавна не съм виждал българска стока в Русия – или поне тя не се явява там под собствени брандове. Ние, руснаците, не виждаме традиционната българска продукция, която беше любима на много хора. А що се отнася до българското вино, то заема най-ниската ценова ниша и в нея, естествено, вината са от най-лошите – т.н. второ, трето, че и четвърто вино, което не е точно вино.

Причината за това положение е, че многото добри, но сравнително малки винарски изби в България (а и предприятия в други браншове), не могат да си позволят средствата, с които да излязат на руския пазар. Става въпрос за представителства, маркетинг, реклама... Дори по-големите винзаводи не могат да го правят сами. Българският бизнес може да прониква в Русия чрез изложенията, които се организират и на които има павилиони на отделните държави. Но е необходимо производителите от даден бранш да се обединят, за да имат сили да се представят, а и да отговорят на изискванията за обем на продукцията. Сдруженията, които бяха създадени в България, засега не могат да се справят със задачата. А аз смятам, че България не трябва да пропуска момента да се върне на руския пазар. Този момент са следващите няколко години, през които все още може да разчита на носталгията на средното и по-старото поколение към българските плодове, зеленчуци, консерви и други стоки. За тези поколения „българско” значеше хубаво. За младото поколение традиционните български стоки са непознати. 

Йорданка Раданчева

baraban.bg ©

Top Desktop version